کلمات قدرتمند-کلمات مثبت
negareshmosbat
هنر گفتگو و انتخاب بهترین واژه ها در محیط مدرسه
درباره وبلاگ


بنام خداوند هنر آفرین کامران نیا هستم آموزگارپایه ی ششم،کارشناس علوم تجربی،حدود 12سال است که افتخار خدمتگزاری را دارم ,ورودتون رو خوشامد می گم. این وب نوشت را تقدیم دانش اموزانم می نمایم، که کانون عشق من به کار هستند ازمدیریت محترم دبستان سپاسگزارم فرصتی رافراهم کردندتادرایجاد روابط بهتر،نگاهی بیندازیم.در این مسیر دست نیازم به سوی خداوند هدایتگر است واز درگاهش حمایت وهدایت می طلبم. لحظه هاتون مملواز عشق وشادی
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
دو شنبه 29 آبان 1396برچسب:, :: 15:23 :: نويسنده : کامران نیا

کلمات ما خیلی قدرتمند ند ،

 

آدم ها شاید با کلمات عزیز نشوند اما ذلیل می شوند ..

 

 

شاید بسیاری از افراد قدرت و انرژی کلمات و جملات را یک شوخی کودکانه فرض کنند.

هر کلمه دارای سطح انرژی مثبت یا منفی می باشد ، برای درک بهتر این مطلب به دو گروه کلمات زیر توجه کنید :

کلمات مثبت با سطح انرژی بالا             خدا – آرامش – زیبایی – سرحال – شادی – خنده

کلمات منفی با سطح انرژی پایین           شیطان – استرس – زشتی – خسته – غم – گریه

 آیا این دو گروه احساس یکسانی در درون شما به وجود می آورند ؟ مطمئناً پاسخ شما خیر خواهد بود .

قسمت جدا نشدنی زندگی یک مثبت اندیش کلام مثبت و انرژی بالا در هنگام صحبت با دیگران است ، فکر می کنم  برای همه شما ارتباط و صحبت با یک انسان مثبت اندیش و پر انرژی اتفاق افتاده باشد ، زمانی که واقعاً پس از هم صحبتی با این فرد انرژی و شادی در درون خود احساس  نموده اید.

مثبت اندیشان واقعی به دنبال استفاده صحیح و بیشتر از کلمات مثبت برای ساخت جملاتی با انرژی بالا تر هستند ،  تاثیر گذاری جملاتی که با کلمات مثبت ساخته می شوند هم بر روی ذهن خود فرد و هم بر روی ذهن اطرافیان بسیار بالاتر از جملاتی با کلمات منفی می باشد.

برای درک بهتر پیشنهاد می کنم به مثال های زیر توجه کنید :

یک فرد عادی می گوید : خسته نباشید .

یک فرد مثبت اندیش می گوید : خدا قوت .

 یک فرد عادی می گوید : ببخشید مزاحمتون شدم.

یک فرد مثبت اندیش می گوید : ازاینکه وقتتون رو در اختیارم گذاشتید ممنون.

یک فرد عادی می گوید : امروز بالاخره یه روز بی استرس داشتم .

یک فرد مثبت اندیش می گوید : خدا رو شکر امروز روز پر آرامشی بود برای من .

یک فرد عادی می گوید : من دوست ندارم اینقدر گریه کنم .

یک فرد مثبت اندیش می گوید : من دوست دارم بیشتر بخندم .

یک فرد عادی می گوید : من هیچ وقت یاد نمیگیریم.

یک فرد مثبت اندیش می گوید : من طول میکشه تا یاد بگیریم.

یک فرد عادی می گوید : این مسئله به تو ربطی نداره.

یک فرد مثبت اندیش می گوید : مسئله رو خودم حل میکنم.

یک فرد عادی می گوید : من یک مشکل دارم.

یک فرد مثبت اندیش می گوید : من یک مسئله دارم .

هر کلامی که از دهان ما خارج می شود چه مثبت و چه منفی تاثیر مستقیمی بر روی فعالیت ذهن ما دارد ، این دست ماست که بگوییم می توانم و انجامش دهیم و یا بگوییم نمی توانم و همیشه برای نتوانستم خود ناراحت و غمگین باشیم، البته شاید بعضی از جملات واقعاً آن قدر منفی نباشد که ما درباره آن صحبت می کنیم ولی چرا زمانی که می توانیم آن جمله را با یک جمله مثبت جایگزین کنیم و انرژی بیشتری انتقال بدهیم ، این کار را انجام ندهیم ؟

البته که تغییر عادت های کلامی گذشته نیاز به توجه ، تکرار و دقت زیاد دارد ، پس با قدرت شروع کنید به تغییر و این مطلب را با خود به صورت مداوم تکرار کنید که برای شنا کردن در خلاف مسیر رودخانه ( استفاده از کلمات و جملات منفی همانند سایر مردم ) قدرت و جرات نیاز است ، والا هر ماهی مرده ای هم می تواند از جهت موافق آب رودخانه حرکت کند.

یکی از مهمترین خصوصیت های یک فرد مثبت اندیش کلام مثبت هست ، این موضوع را فراموش نکنیم  و با جدیت برای پر رنگ کردن این موضوع در درون خود تلاش نماییم .

 

 

 

 هُوَ الَّذي يُحْيي وَ يُميتُ فَإِذا قَضي‏ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ کُنْ فَيَکُونُ

اوست خدایی که ( خلائق را ) زنده می کند و می میراند و چون به خلقت چیزی حکم نافذ و مشیّت کاملش تعلّق گیرد به محض اینکه گوید: موجود باش ، بی درنگ موجود می شود.

 

 سوره غافر – 40

شماره آیه : 68

 

ضرب المثل انگلیسی : عالیترین سلاح برای مغلوب کردن دشمن خونسردی است .

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







فال حافظ

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 170
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1